نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3995
-
الف
+

جشنواره ادبیات کودک و نوجوان در دانشگاه کابل برگزار شد

دومین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان روز گذشته در دانشگاه کابل برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، دومین جشنواره ادبی «توانا» به منظور شناسایی چهره‌های نو در زمینه ادبیات داستانی و غنامندی ادبیات کودک و نوجوان روز چهارشنبه 21 حوت/اسفند در مرکز معلومات افغانستان در دانشگاه کابل برگزار شد. 

در این جشنواره 260 نویسنده اشتراک کرده بودند که از بین آن ها 10 داستان برتر برگزیده شد.

پس ارزیابی، خوانش و گزینش آثار برتر از سوی داوران، در نهایت دبیرخانه جشنواره پس از ویرایش، رسامی و نشر کتاب‌های داستانی، نتایج این مسابقات سراسری را با حضور داوران و نویسندگان اعلام کرد.

داستان های «گنجشکک طلایی» از «مطواع کبیر» و «اسماعیل څپه» و «جادوی دوستی» از «سارا آرمان» مقام های اول تا سوم را گرفت.

«کاظم حمیدی رسا» رییس نهاد توانا، راه اندازی چنین جشنواره هایی را در ترویج فرهنگ مطالعه میان کودکان افغانستان ارزنده دانست.

به گفته وی تمام این داستان ها چاپ شده است و در دسترس کودکان در تمام ولایت های این کشور قرار خواهد گرفت.

داکتر «حمیرا قادری» داور این جشنواره بیان کرد: به ادبیات کودک در افغانستان توجه درست صورت نگرفته است و نصاب تعلیمی معارف افغانستان جوابگوی نیازمندی ادبیات کودک در این کشور نیست و نیاز به بازنگری دارد.

همچنان «عبدالوحید وفا» رییس مرکز معلومات افغانستان برگزاری جشنواره ادبیات کودک را در رشد و توسعه متون کودکان و رشد کتابخوانی مفید دانست.

حاصل این جشنواره که بیشتر به حمایت از نویسندگان برای نوشتن کتاب، کمک به کودکان برای تقویت زبان و مهارت‌های یادگیری از طریق خواندن و غنی‌سازی ادبیات کودک و نوجوان بود، ۱۰ کتاب داستانی به زبان‌های فارسی و پشتو برای کودکان و نوجوانان است.

م ح/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر